måndag 10 mars 2008

Äntligen kursstart

Idag har jag äntligen kommit igång med kursverksamheten. Startade tre kurser, två grundkurser och en valpkurs. Kan tyckas lite mycket men det gick väldigt bra, tycker jag. Det enda som var dåligt var vädret.
Det som slår mig vid sådana här tillfällen är hur himla olika hundar är när det gäller temperament, utseende, beteende, sätt att hantera olika situationer osv. Mycket hos en hund beror ju på arvet men jag tror också att en stor del beror på erfarenhet och miljö. Här är ju ägarens agerande oerhört viktigt och just nu är det jag som har förmånen att få lära dessa ägare hur de kan hantera sina hundar på ett bra sätt. Över lag så tyckte jag att handlaget hos hundägarna var mjukt och trevligt och hundarna fungerade bra för att vara första träffen. Ser fram emot att få följa de här grupperna under våren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Spännande. Ser fram emot att få läsa mer här på bloggen. Saknar kursandet, alla fina elever och härliga hundar.