onsdag 19 mars 2008

Rallyträning m m.

Idag har vi gjort lite utav varje, Peppar och jag. Började morgonen med husse och Currypromenad ute på isen i solen. Härligt. Sedan var det träff och träning med rallylydnadsgänget. Det blåste småspik, typ, men vi kämpade på. Intressant att se hur olika rally som träningsform fungerar för de olika ekipagen. En del passar det som handen i handsken och andra passar det inte alls. Jag tycker själv att det är ett himla kul sätt att träna hund och att det stärker relation, kontakt och följsamhet mellan hund och förare. Ett bra komplement till annan träning. Men det ska vara bättre väder :-)
Efter rallyn och kaffet som vi blev bjudna på åkte jag för att träffa min första promenadservicekund. Kändes positivt och spännande. Både trevlig hund och matte.
Hem och promenad med son och Curry. Den eländiga lilla terriern fick med sig Peppar på en jakt av något i skogen. Jag som senast igår skröt att Peppar inte är så jaktbenägen längre :-(
Packade sedan på Peppar en klövjeväska och gick för att träffa en ny medlem i Besöks och Terapihundsgruppen. Jättetrevligt. Vi är nu tio stycken. Peppar skötte sig exemplariskt men var nog vid detta laget redigt trött. En bra och innehållsrik dag både för mig och Peppar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Tack för idag! Jag blev varm igen av en runda på stan och Folke fick värma sig på Poppel. Jag bjöd honom på en korv me bröd å sedan åkte vi hem. Folke har skickat mail till dej, kolla!

Hej då, ses i morrn