fredag 4 april 2008

Äntligen startar vi


Måste få berätta om Besöks och Terapihundsutbildningen som jag startade igår. Jag lyckades inte skrämma bort dessa modiga människor och deras hundar trots hot om mycket träning, läxor, många träffar och dessutom en ganska rejäl kostnad. Gruppen kommer att träffas två gånger per månad i ettoch ett halvt år och meningen är att de efter genomförd utbildning ska kunna gå ut på besök med sin hund. Vi var en ganska spretig grupp med olika intressen, fängelse, äldrevård, barnomsorg. skola, hundrädda m m. Hur kul som helst. Parallellt med att jag ska lära hundägarna + min egen border Curry hur man tränar en B&T-hund så ska jag träna Peppar till B&T-hund nere i Sundsvall. Detta känns som en baggis när jag tänker på vad som ligger framför mig när det gäller att övertyga om hundens fantastiska förmåga att läka och lugna hos kommun, landsting och andra presumtiva kunder.

Jag vill önska mina härliga hundkamrater i B&T-gruppen alla lycka till och jag är övertygad om att vi kommer att komma ut hela och rena på andra sidan.

Ger er en fantastiskt fin bild på lilla Curry så att ni också vet hur hon ser ut. Ha en bra helg, nu drar vi till fjälls.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni kommer att skänka så många så mycket glädje! En härlig tanke!