måndag 7 april 2008

Skitväder

Idag har Curry fått ett nytt uppdrag. Hon har agerat promenadsällskap åt min första promenadhund. Himla kul för mig att äntligen få min första kund och roligt för Curry att få vara med lite mer. Hon är väldigt duktig på att hantera andra hundar. Har också idag haft träningsgrupp och tre kurser. Jag vill ge alla er som har tränat/kursat idag en STOR eloge för att ni trotsade detta förbaskade väder. Tur att min bror bor i närheten så att jag kunde gå dit och sätta på mig torra kläder. Jag hör till den skaran som tycker att det INTE ska snöa i april. Frågan är om jag bor på rätt ställe. Men trots katastrofalt väder, träningsväder pga ihärdigt slalomåkande under helgen och allmänt motstånd att överhuvudtaget vara ute så gick det fantastiskt bra idag. Tack vare mina elever såklart. Ni gör mitt jobb omväxlande, utmanande, roligt, spännande och helt enkelt skitkul (ursäkta, nu får jag lägga 1 spänn i svärburken) Tack:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anja...
Får väl säga tack det samma för en god och glad instruktör...
Sen vet jag inte om det är fler än jag i min grupp som gått hem och tränat på Anjas 2 minuter "trix"... Kan bara tala för mig själv och säga vilken kanon övning!!! Anja finns det någon bok eller liknande med fler sådana övningar?
Hoppas det blir lärorikt nere i sundsvall och vi syns på måndag...
Mvh Liza och Diana