lördag 13 september 2008

Djurens dag på travet.



Så var det då över. Jag tror att denna dag blev bra, får väl höra det sedan. Mycket folk och en massa olika djur, mest hundar. För min del var det mycket att göra. Först var det Besökshundgruppens tur att mingla runt och träna att hälsa, konster, trängsel, svår miljö och hantering. Jag var själv med tillsammans med lilla Pepparkakan och både hon och de andra hundarna i gruppen skötte sig väldigt bra. Vi fick mycket och positiv uppmärksamhet.

Så var det då dax för rasparaden. Det blev till slut 30 jyckar av olika raser + 1 blandis. Tror att det gick smärtfritt och bra. Uppskattat och mycket folk.

Efter detta var det rallyhundarnas tur att visa upp sig. Himla modigt att ställa upp eftersom de fortfarande går på kurs. De sa att det var kul och att det gick bra.

Ett gäng modiga damer visade "lydnad". Här var Peppar och jag med. Visas på bilderna här ovanför. Jyckarna gjorde så gott de kunde men det var en tabbe att lägga det så sent. Jyckarna började bli trötta efter flera timmar på travet. Men man gör ju så gott man kan..........=-)

Sist på programmet stod B&T-gruppens andra pass. Nu var vi inne i totohallen och hundar och förare var återigen hur duktiga som helst. Lång dag. Några av Besökshundarna var med på allt men det klarade det med glans.

Jag vill TACKA alla som var med idag. Vi gjorde det för Djurskyddets skull...........!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en kanondag dag, jättekul. Alla var så duktiga. Snacka om att mina vovvar är lyckliga trötta hundar
Kram Susanne, rallySumo + lilla Tia

Anonym sa...

Näe...vad synd att jag missade paraden...Hade gärna kommit men såg annonsen för sent :-( Hoppas att det kommer fler gånger.
Kram/ Therése med Keeshonden Peteja