söndag 21 september 2008

En ledig helg...........................

Får plötsligt tre lediga dagar till övers. Är verkligen inte bortskämd med att vara ledig och oplanerad nuförtiden. Känns först lite skrämmande, vad göra av all tid o s v, men det går tack o lov över fort. Har gjort en massa saker som jag inte har hunnit med så bra, bl a kollat vilka som har betalat för sig på kurserna. En nog så viktig detalj för en pytteliten småföretagare som jag. Så nu ska jag jaga betalningssmitarna med min livsfarliga schäfer. Hon lär ju äta upp dem......:-) Så vad har jag pysslat mer med. Barnen såklart. Tänk att få slösa tid med dem, hinna sticka ut o orientera med den äldsta sonen, surra i massor med den yngre, vara på utflykt till landsstället, ha myskväll, flera stycken. Underbart. Så har jag träffat mannen mer än vanligt.
Jag har tvättat fönster och städat (japp, du läste rätt), tvättat, plockat, storhandlat och skrivit matlista för nästa vecka. Och haft sovmorgon vilket är nästan det bästa jag vet och det får man ju aldrig ha.
Självklart har jag ägnat tid åt mina egna hundar också. Peppar och jag har spårat och tränat nostarget,lazerpekare och konster och det har gått kanon......:-) Hon är en riktig sockerpulla. Vi har gått långa skogspromenader med terrier och husse.
Fantastiskt härligt att kunna slösa med tid! Det tror jag att man skulle behöva kunna göra lite oftare än vad man gör. Vi människor har ju ofta så jämrans fullt i almenacka och en massa måsten.
Nähä, nu är det dax att gå och knyta sig så att man orkar med nästa vecka. Då är det full spruta igen:-)

Inga kommentarer: