tisdag 9 september 2008

RASPARADEN; snälla ni!!!!!!!!!!

Jag vet att ni är en hel del som går in på den här hemsidan. Jag är i stort behov av hundar till rasparaden. Den är på lördag 13/9 kl 13.00 på travet. Det tar ca 1 timme. Så har du inget annat för dig så är du varmt välkommen. Maila mig först så att jag vet att du kommer.

Så hur der varit sedan sist, då? Finfint, faktiskt. Jag får ju göra det jag vill och tycker är roligt. Att arbeta med hundar, egna och andras och dessutom får jag bestämma själv hur jag vill lägga upp saker och ting.
Dagarna går med en rasande fart och jag har fullt upp. Kurserna är stommen i verksamheten, har just nu åtta pågående kurser och ett trettital som ska börja nästa omgång. Jättekul. B&T-gruppen är det mest långsiktiga och spännande projekt. Vi träffas varannan vecka. Vi har blivit en go och bra grupp men mycket arbete återstår. Promenadhundarna har blivit fler och jag lär mig väldigt mycket hund genom att ta med de olika hundarna på samma promenad.
Min utbildning till problemhundskonsult har jag nytta av hela vägen. Hundägarna ställer många och intressanta frågor och då är det bra att ha en del kunskap och erfarenhet att ta till.
Mest nytta av utbildning, kunskap och erfarenhet har jag iallafall när jag samarbetar med hundägare som upplever att det finns problem med hunden. Detta arbete ligger mig varmt om hjärtat och det känns som om jag verkligen gör nytta. Ofta är inte problemen så stora utan går ganska lätt att komma till rätta med när ägaren får större kunskap om sin hund och vad som behöver göras åt relationen. Både hunden och ägaren får ett bättre liv oftast utan att göra om för mycket i deras liv.
Ha det nu så gott och sköt om er och era fyrfota vänner.

Inga kommentarer: