onsdag 10 juni 2009

Det dåliga samvetet

Har ju inte varit här på länge nu igen. Väldigt slarvigt och dåligt av mig men det finns förmildrande omständigheter. Den största heter "inga lediga kvällar". Har jag inte kurs av något slag så är det träningsgrupp, egen träning eller annat hundrelaterat arbete. Å så är det ju familjen som behöver få tid, såklart. Nog om detta. Nu är jag ju här och skriver.
Det har hänt en hel del sedan sist när det gäller Peppar och när det gäller Besöksversamheten. Efter löpen så har Pepparkakan en stark tendens att bli skendräktig, inte så att hon bäddar men hon får mjölk, blir trött och psykiskt nedstämd. Jag har de sista löpen gett henne homeopatmedicin och det har fungerat väldigt bra. Hon tappar mjölken på några dagar och humöret blir ljusare för varje dag som går under behandling och efter ungefär tio dagar så är hon samma glada lilla stumpa som vanligt. Nu går hon på en längre homeopatbehandling för öronbesvär och allmän balansering. Verkar göra henne gott. bra för självförtroende, öron och allmän motståndskraft.
Vi spårar en hel del. Peppar är verkligen kanonduktig och utvecklas hela tiden. Jag får ständigt ny kunskap om hur man kan variera, belasta och försvåra för hunden och ändå behålla motivationen. Spännande.
Har idag fått veta att Peppar och jag har fått vårt första Besöksuppdrag där vi ska få betalt. Ja, du läste rätt. Vi ska få betalt. F o m den första veckan i augusti kommer vi att besöka Ljunghem en gång i veckan. Fantastiskt kul att äntligen få betalt.
Idag var TV4 Jämtland med på mitt sista besök för terminen på Stabsgränd. Trots ihållande regn så blev det ett bra besök. Vill du se inslaget från besöket så går det på Jämtlandsnyheterna imorgon torsdag annars ligger det på webben.
Ha det nu gott och vi hörs snart. Dåligt samvete är som ni vet tungt att bära.

2 kommentarer:

Marita sa...

Hej!!!
Va roligt att du och Peppar har fått jobb!!! GRATTIS!!!
MVH/Marita och Paxi

Titti sa...

Ikväll kom Gunilla hem från sin tripp, och jag visade TV-inslaget på webben. Vi lipade lite båda två, för att vi tyckte hon var så fin och duktig! Ja, lite kassa mentalt är vi allt, kanske tur att vi inte gått i avel, med ROLIGT att hon verkar passa så utmärkt för denna syssla!
Må gott med er!