söndag 20 december 2009

Å, så blir det snart jul, då!

Så var det då nästan ledigt. Idag, söndag, tar vi det lite lugnt. Peppar och jag var hos tant Veterinär =)) i fredags. Tänkte försäkra upp Peppar eftersom hon nu är Civil Tjänstehund och då måste hon ju vara frisk. Var en del skavanker på den lilla schäferfröken som måste fixas först. Öronen, misstänkt noskvalster och en förmodad juvertumör. Mitt i eländet så lutar det åt att OM vi måste ta bort den här förmodade juvertumören så kan de göra de på Norra Storsjöbygdens veterinärstation. Känns tryggt och bra. Trots allt detta så mår damen för all uppmärksamhet bra och är pigg som en mört.

Håller på med ganska intensiv träning av Pepparkakan. Ute tränar vi på att hon ska kunna vara lös hela tiden, hundmöten, näsan och kondition. Inne tränar vi på att dra av strumpor på hela familjen, tända och släcka lyset och att hon får jobba rejält för att få tag i maten. Dessutom är det öronrengöring och medicingivning varje dag efter stränga order av tant Veterinär. Sen repeterar och finslipar vi förstås allt det gamla som hon kan.

Har inte köpt alla julklappar än, fast det blir inte så många. Har gett mig själv några hundböcker och en dator till barnen. Känns som om jag har allt jag behöver just nu. Skulle vara en ny bil då =)) I min flock tar vi verkligen julen med stort lugn. Inga kakbak, julmat med måtta, sansad shopping, ingen storstädning o s v. Däremot är vi tillsammans så mycket vi orkar. Vardagen ställer ju krav på familjen och loven är bra till att ha tid för varandra. Försöker också att träffa resten av släkten mer än vanligt.

Grunnar på vårterminen. Tänkte ha ett klippkort som ska gälla för diverse aktiviteter; träningar, spel och konster, olika typer av promenader- koppel och aktivitet. Blir nog en liten höjning av kostnad men den ska ju kännas lagom både för mig och den som vill vara med. Det börjar att flyta in anmälningar till vårens kurser som jag kommer att starta under senare delen av mars, förmodligen.

Ha det nu gott och glöm inte att snuffsa hund så mycket ni orkar. Tjingeling.

Inga kommentarer: