tisdag 26 januari 2010

Angående förra inlägget

Känner att jag behöver skriva ett förtydligande inlägg p g a reaktioner på mitt förra inlägg. Det har blivit en del reaktioner och diskussion runt ämnet, "att inte passa ihop med sin hund".

Jag vill vara mycket tydlig med att jag har inte haft någon speciell hundägare eller hund i tankarna när jag skrev inlägget. Har någon tagit illa vid sig så är det väldigt olyckligt. Min tanke var att väcka frågan som såklart kan vara känslig och kanske få igång en diskussion. Jag har själv haft hundar som av olika anledningar inte har "passat" mig. Relationen blev lätt destruktiv, jag letade för mycket efter fel hos hunden och hade svårt att se hundens goda och positiva sidor. Jag har med dessa hundar fått lov att hitta någon sorts jämvikt för att få det att fungera. Det är så lätt att ta på sig skuld istället för att se det för vad det är. "Vi var inte menade för varandra".

Jag har idag köpt ett täcke till Peppar. Eftersom jag under vårt besöksarbete har ett besök som hela tiden är utomhus så kändes det nödvändigt att göra det. Jag har aldrig sett den hunden frysa men förra veckan under just detta utomhusbesök så gjorde hon det. Anledningen kan vara att hon är van att vara i ständig rörelse när vi är ute. Under det aktuella besöket så var det inte speciellt kallt men de promenader som görs går långsamt och under viss tid så är hon helt stilla. Spännade att se om täcket kan hjälpa.

Tack för den här gången // Anja

Inga kommentarer: