onsdag 13 januari 2010

Att vara trött

Så var då vardagen igång och jag är så trött. Jag har inte riktigt lyckats synkronosera min dygnsrytm med tidiga uppstigningar på morgonen. Att lägga sig lika sent som på lovet går inte ihop. Alltså är det dax att på allvar överväga betydligt tidigare sänggående. Att vara orimligt trött vissa tider på dagen är inte kul. Det är tur för mig att jag har ett roligt jobb och får göra det jag vill för det ger god och positiv energi.

Har varit hos veterinären igen. Nu var Peppars öron friska och fina. Däremot så var det bara att konstatera att juvertumören måste tas bort, så om 2 - 3 veckor så blir det dax för operation. Läskigt. Efter det är det två veckors konvalecens, hur vi nu ska klara det. Koppelpromenader och ingen lek =(( Vår veterinär Helena kollade också Peppars rygg då jag har märkt att hon reagerar på beröring på vissa punkter utefter ryggen. Vi fick order om ; inget drag i skidspåret, ingen bollhämtning i djup snö, och kosttillskott som är bra för rörelseapparaten, massage och muskeluppbyggnadsträning. Det var ord och inga visor. Anledningen till belastningen på ryggmuskeln är förmodligen p g a att Peppar har sådan fruktansvärd fart när hon drar mig i skidspåret. Ett problem är att när hon jobbar så märks det inte att hon har ont utan det märks efteråt. Däremot sa veterinären att motionsträning är tillåtet men utan belastning och det var skönt. Både Peppar och jag älskar ju att röra på oss.

Ska snart iväg och ha Småhundskurs i lokalen och efter det Hundspel och konster. Jättekul.

Ha det bäst så länge och ta hand om varandra // Anja o Peppar

1 kommentar:

Marianne sa...

Trist med Peppars juvertumör, Cilla håller alla sina klor för att det skall gå fort o fint med operation.
Härligt att du skriver så ofta läser och tycker det är kul, vi hörs någon dag.... massor av kramar från Marianne och Cilla