tisdag 19 oktober 2010

En sann vän


Idag har lilla vännen och jag haft mycket att göra och utan att verka det minsta belastad så har Peppar hängt med mig hela dagen. Dagen började klockan 7 då Peppar väcker barnen. Vi går en morgonpromenad och äter frukost när resten av familjen försvunnit till skola och jobb. Idag var det dax för tisdagsträningen som jag har varannan tisdag kl 10.00. Vi var nog 5 stycken som tränade tillsamman i 1 ½ timme och Peppar jobbade på bra hela tiden.
När träningen var slut cyklade vi hem, lämnade cykeln, hämtade Curry och gick iväg för att hämta vår daghund. Gick hemåt igen med tre hundar och fick äntligen en kort paus. Jag käkade lunch och satt ned i soffan en stund och Peppar passade på att sova. Efter den korta men välbehövliga pausen var det dax för jobb igen. Peppar, Curry och jag for till Ljunghem för att göra besök. Det blev ett jättebra besök. Hem igen, packade om och fick skjuts av husse till lokalen. Peppar var med. Hon fick agera störning när jag tog emot en hundkund vars ägare behövde stöd i hur man gör med en hund för att hundägandet ska fungera friktionsfritt. När lektionen var över så sprang vi hem. Peppar var grymt hungrig och jättetrött men fick lov att vänta med mat eftersom hon hade sprungit. När hon äntligen fick käk så gick hon och lade sig och har sedan dess inte rört sig.
Så kan det vara att leva med Anja. Skitkul, slitit, spännande och varierande.
Imorgon ska vi på besök redan klockan 9 om jag törs köra bil. Det snöar :(
Sov gott

Inga kommentarer: