söndag 10 oktober 2010

Omtag

Tänkte återigen försöka mig på att hålla liv i den här bloggen. Det är så mycket jag vill säga, tycka till om, förklara, försvara, förtydliga, diskutera och berätta om.
Efter en skön helg på landet med familj och hundar så känns detta att skriva helt rätt. Min intension är att fortsätta. Jag tänker mycket hund. Funderar på varför hundar gör som de gör, vad vi gör med våra hundar, vilket resultat vi får beroende på hur vi gör med våra hundar.

Har i helgen spårat flera gånger med Peppar. Ett av spåren hade legat i 20 timmar. Vi har gått spår förut som har legat ca 17 timmar och det har gått väldigt bra. Just detta spår var av någon anledning svårt. Peppar hade svårt att riktigt komma igång och jag blev mer och mer frustrerad vilket givetvis inte hjälpte henne. Alltså så fick jag så lov att ta ett djupt andetag och kliva tillbaka så att Peppar fick ta kommandot. Då kom hon plötsligt igång och spårade fantastiskt bra under resten av spåret. Vi var tvugna att ta små vilopauser. När vi väl kom i "mål" så hade vi alla 9 apporter med oss. Kul. Det här spåret lärde mig hur mycket jag stör Peppar och att spåra inte ska vara en prestation utan något kul och spännande där det är viktigt att jag litar på henne.

När vi kom hem stack vi ut och sprang en sväng. Skönt. Laddar nu för nästa vecka då jag jobbar tre kvällar. Pust. Roligt, såklart att jag har mycket att göra. Det betyder ju att hundägare vill gå kurs och en del kanske ändå aktivt väljer mig =)

Roligt att Peppar, Curry och jag var med i ÖP. Fina bilder och bra text. Tack, Denny.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är inne och kollar här lite då och då och det är alltid något matnyttigt man lär sig av dig när det gäller hundarna :) Kul att du uppdaterat, ser fram emot fler inlägg! Ha det så bra och sköt om er!
Kram Ulrika i Strömsund