söndag 17 oktober 2010

Spårning x flera

Efter en skön sovmorgon så var det dax att ta en morgonpromenad tillsammans med vovvar och husse. Vi gick till en av våra hundpromenadskogar och upptäcker att den är borta =( Helt otroligt. Det ska byggas villor. Va? Inom en snar framtid så kommer också vår andra promenadskog att försvinna. Det ska byggas 30 villor då. Det är ju rent förjävligt. En starkt bidragande orsak till att vi flyttade hit för ca 7 år sedan var närheten till skogen och snart är den borta. Får se hur vi ska hantera det. Just nu känner jag mig mest förbannad och ledsen.

Har iallafall haft kul i skog idag. Först tillsammans med en spårkursgrupp i Spikbodarna och sedan "gamla" spårkursare vid skidleken på Frösön. Vi var nog 10 pers som la var sitt spår av olika svårighetsgrad, fikade och surrade medan spåren fick ligga för att sedan gå dem. Det gick bra för alla, tror jag. Jättekul. Hoppas att vi hinner med någon mer träff innan snön kommer.

Ska vara med på Radio Jämtland imorgon. Leif Landin bad mig att ha något speciellt tema att ta upp om det blir dåligt med frågor. Jag har funderat en del på det där och det lutar nog åt att jag tar upp detta med människans behov av att dominera, straffa och kuva och varför vi har så förbaskat svårt att bygga på det som funkar och hitta glädjen i det som hunden och ägaren gör tillsammans. Detta ämne sysselsätter mig en hel del ju.

Om detta att ha en teoretisk studiecirkel runt en bok känns lockande så skicka ett mail till mig om detta. Ingen ide att dra igång något som inte är intressant för er. Kom också ihåg att anmäla till det träningsläger som jag tänkte ha helgen 4 - 5 december. Vore kul.

Skicka gärna kommentarer på det jag tycker och tänker i den här bloggen. Tystnad brukar ju tolkas som medhåll =) Jag kan ju knappast tro att mina tankar och åsikter alltid stämmer överens med alla andras.

Nu är det dax att gå till sängs och ladda batterierna inför en ny vecka. Sov gott.

Inga kommentarer: