torsdag 27 januari 2011

Trög vårstart

Har haft svårt att komma igång med allt efter jullovet. Skulle behöva ta tag i en massa saker men låter det vara. Undrar vad det kan bero på. Jag är nog i grunden en ganska slö och bekväm person som ändå har en stark motor som puttrar på. När den motorn av någon anledning drabbas av driftstörningar så blir det tungt att få något gjort. Känns som om jag skulle kunna ligga i soffan med Curry på magen och Peppar i fotändan hela dagarna. Bara avbruten av någon skön skogspromenad ibland. Funderar på varför motorn går så illa just nu. Jag har några teorier, såklart. Mörkret, sover dåligt, för lite vitaminer, går för mycket, lägger mig för sent, motionerar för mycket, äter för lite osv. Vad vet jag.

När jag ser fram emot våren så känner jag iallafall en massa positiv energi. Har 4 kurser fulla och flera på gång, ska gå några utbildningar i Sthlm och S-svall, får en medhyresgäst i lokalen, det kommer en del människor på mina träningar och spelkvällar (utom dagträningen). Mina familj är frisk och mår bra. Det är egentligen skamligt att gnälla med tanke på att jag lever ett rikt och priviligierat liv men just nu behöver jag uppenbarligen det.

Tanken slår mig plötsligt att det kanske har med mina hormoner att göra. Det är alltid prat om när man får sina hormoner, både hundar och människor. Att det är en jobbig och turbulent tid då mycket kan hända, både fysiskt och psykiskt. Så kanske det är för mig, just nu fast åt andra hållet. Jag håller ju på att tappa mina hormoner och det kan ju vara minst lika jobbigt. Fast det pratar man inte lika mycket om:)) Jag fyller ju 50 snart, hemska tanke, och försöker att vänja mig vid det. Jag har alltid använt min kropp maximalt, vilket gör att den förmodligen är rätt så sliten men ändå i god vigör. Att jag alltid har varit stark men stel får jag betala för nu. Stretching har aldrig varit min starka sida.
Jag kanske bara är förkyld, he, he.
Vill ni läsa något intressant och mycket bra så läs Anders Lundins Uteinlägg om varg i dagens ÖP. Väldigt bra, faktiskt.
Ska nu försöka väcka min skendräktiga schäfer som gärna sover hela dagarna. Det har jag en viktig uppgift att hålla henne på benen. Det värmer.
Åker till Göteborg i helgen och jobbar som lärare för en Terapihundsklass. Spännande.

Ha det gott så länge och var rädd om dig och om din fyrbening.

Inga kommentarer: