torsdag 3 februari 2011

Kanske en ljusning:)

Vi går mot ljusare tider, både i verkligheten och i sinnet. Sedan det förra inlägget då det kändes dystert och segt så har jag haft fördelen av att få uppleva några riktiga energikickar. Så har också min sedvanliga förmåga att hitta postiv energi i det mesta åter infunnit sig. Det kan vara en vårfågel som sjunger för full hals, en vacker soluppgång, en lyckad lektion, mina tonårsbarn, en glad och nöjd kund, en sovmorgon osv. Bra och glada fenomen finns överallt , i stort och smått.
Stora kickar är häftigt, såklart. Sådant där som man lever på länge. Göteborgsresan var verkligen en kick. Att få vara i en helt ny miljö med helt nya elever och det funkar bra är en stor positiv kick. Att sedan dessutom få utbyta tankar med kollegor är kanon och ger mycket energi.
Att få positiv feedback på radio Jämtland, direkt i sändning, var ju hur coolt som helst. Tack Mia, det värmde ända in i hjärteroten. Även om jag oftast känner att jag gör ett bra jobb och kunderna/eleverna är nöjda så är det väldigt lätt att vara alltför självkritisk och fastna i det som varit sämre. Därför var det härligt att få lite verbalt beröm. Och dessutom i radio :)
Den största kicken har nog ändå varit ett besök som Peppar och jag gjorde i veckan. Pga tystnadsplikt så kan jag ju inte tala om var och hos vem. Det som gav mig positiv energi var hur mycket besöket gav den person vi var och och hur himla duktig Peppar var. Hon interagerade väl med den här personen och skötte sig suveränt bra. Sådant ger mig en riktig boost av positiv energi.
Nu ska sonen, som är sjuk och hemma från skolan, ta en lång, skön skogspromenad med våra vovvar, innan jag och Peppar ska på besök.
Ha det gott och ta vara på det goda i livet.

Inga kommentarer: