onsdag 6 juli 2011

Tänkte skriva ett litet kort inlägg så att du inte tror att jag har glömt dig.

Fick frågan om det skulle vara aktiveringsläger denna eller nästa vecka. Meningen ärju att det ska vara nästa vecka men det stod fel i kalendern. jag gick snabbt in för att ändra men det gick inte. Istället så packade hela datorn ihop, gång på gång. Alla andra hemsidor och resten på datorn funkade finfint men så fort jag gick in på google kalender så hände samma sak.

Jag vet inte hur många timmar jag tillbringade framför datorn för att kunna ändra aktiveringslägertidpunkt på min kalendern. Jag blev förbannad, frustrerad och upprörd för att det inte gick. Det blev uppenbart vad beroende av vissa saker jag är i mitt yrkesliv. Till slut upptäckte jag att man kunde ändra från det nya utseendet till det gamla på kalendern. Jag gjorde det och plötsligt fungerade det att ändra uppgifterna. Underbart. Jag undrar hur många timmar jag satt framför datorn för att få till denna lilla men ack så viktiga detalj.

Tyvärr så ser det inte ut att bli något läger just p g a få anmälningar. Alltså - känner du att du skulle vilja lära dig mer eller damma av gammal kunskap eller bara få lite inspiration så ANMÄL dig snarast. Tack.

Fråga till dig som läser det här och du får gärna svara :) vad tror man att man får ut av att nypa en, typ, tre månader gammal valp i örat när den bara är nyfiken på något en bit bort och då drar lite i kopplet. Detta blir veckans kluring!

Var rädd om dig och din vovve. Tänk på att det är lök i köttbullar. Vi ses.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vad tror man att man ut av det? Varför göra illa våra hundar? Jag får ont i hjärtat av sånt. Nu när jag börjat läsa i Bra relation ( Kenth Svartberg) om detta med olika roller vi har när vi är med våran hund (och alla andra) så blir jag ju mer och mer uppmärksam på hur både jag och andra gör mot kompisen. Varför är det så lätt att nypa i? Och det värsta är nästan om man inte nyper i i andras ögon känns det som.

Till exempel i våra stökiga hundmöten, ibland ser jag ju verkligen på mötande hundägare att dom tycker att jag borde dänga ner Bamse och trycka till honom. Men för mig funkar det ju inte så. Samtidigt som våra möten blir så mycket bättre om jag bara skiter i mötande ekipage och helhjärtat ägnar mig åt Bamse.

Jag tycker att det skulle vara obligatoriskt för hundägare att utbilda sig och gå kurser för att tänka till och inte bara göra saker.

Jaja nu måste jag nog jobba lite!!

Ha det bra! /Marianne och Bamse

Anonym sa...

Man får inte ut någonting positivt i alla fall. Det man gör är att skapa osäkerhet och en försämrad relation med sin hund. Det är min åsikt.
Ha en bra sommar :-)

Åsa o Lava

Anonym sa...

Jag har samma åsikt. Dålig kontakt, inget förtroende i relationen, kanske en hund som inte vågar vara nyfiken heller. Hur kul är det?
Monica o Chilla